Mogulii de presa sunt suspectati ca au scazut tirajele inaintea reducerii TVA

Saptamanalul cu cea mai mare audienta din Romania, brosura promotionala a Kaufland, scoasa sub forma de ziar,  pare a-si fi redus tirajul.

Suspiciunea a aparut in contextul in care o serie de cititori s-au plans ca n-au mai primit publicatia preferata in aceasta perioada dinaintea reducerii TVA la alimente, incepand cu 1 iunie.

Sigur ca aceasta se poate dovedi o simpla impresie si urmeaza ca BRAT – biroul de audit al tirajelor – sa arate daca respectivul hebdomadar de consum a avut tot un tiraj de 4.300.000 de exemplare saptamanal.   

Dar merita mentionat totusi ca o astfel de  atitudine ar avea logica, fiindca magazinele nu prea ar trebui sa se mai inghesuie sa organizeze campanii de promovare la marfurile care vor face obiectul marelui discount fiscal.

Nu prea nu inseamna ca nu se mai fac deloc promotii. Insa daca publicul saptamanalului Kaufland e curios sa rasfoiasca publicatia din intervalul 27 mai – 2 iunie 2015 si o compara cu cea, sa zicem, din  perioada 19 – 25 noiembrie 2014, cand nu se pomenea nimic de scaderea TVA, poate sa observe ca, in vechiul numar, obiectul promotiilor era constituit intr-o majoritate covarsitoare din marfuri alimentare. Pe cand acum au aparut in brosura pagini intregi cu produse ce nu fac obiectul megadiscountului fiscal din iunie.

Bineinteles ca nici o perioada nu se poate compara cu alta din punct de vedere al venitului disponibil, al stocului de marfa si asa mai departe, dar e cert ca premierul Ponta trebuia sa anunte si sa micsoreze TVA foarte rapid, ca sa-si poate atinge facil scopul.

Din pacate, politicienii au vrut sa aiba timp si sa-si faca imagine pe seama masurii, si ca aceasta sa se simta in nivelul de trai. Motiv pentru care mai aveau putin si impuneau si un mercurial numai sa-si realizeze dezideratul! Fiindca, daca nu stiati, nu afaceristii cei lacomi urca fara scrupule preturile, in vederea maximizarii profiturilor, ci suplimentarea ofertei de bani o face.

Pentru ca preturile sa nu se majoreze in vederea absorbtiei banilor rezultati in urma scaderii TVA, era necesar sa se mareasca oferta de bunuri.

Asadar e bine ca TVA la mancare va ajunge la o singura cifra, insa astfel doar se invart banii mai repede. Or noua ne trebuie mai mult business care sa genereze cresterea productivitatii, majorarea veniturilor si noi locuri de munca.

E bine ca ruleaza mai rapid capitalul, dar e necesar sa fie mai mult, in toate domeniile. Pentru ca numai cine nu vrea nu observa ca acesta a disparut si a fost inlocuit cu datorii. De aceea, in loc sa se creeze bogatie, se administreaza mai departe saracia.

Numai cine nu vrea nu vede ca reducerea TVA este o masura sociala si asa e si justificata. Faptul ca nu se micsoreaza intreaga cota de TVA, ci doar cea corespunzatoare alimentelor, si nu e corelata cu stimularea investitiilor, evidentiaza ca nu se poate vorbi de un program coerent. 


Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.
  • No comments found

The Best United Kingdom Bookmaker lbetting.co.uk Ladbrokes website review