Statul acest melc, care se crede bolid

Am scris de curând un text în care explicam că tramvai îngropat=metrou, dar pe care, ca de obicei, casta conducătoare s-a făcut că nu-l vede.

La fel s-a întâmplat însă şi cu articolul legat de retehnologizarea RADET, în care am zis că e eronat să existe subvenție la energia termică pentru săraci, când se poate reface rețeaua cu fonduri europene și să se obțină un preț rezonabil pentru toți, atât cei care locuiesc la bloc, cât și cei care stau la casă. Fiindcă nu de sprijin social e nevoie, ci de eficiență economică.

În fine, am mai redactat un material, în care mă întrebam dacă șomerii și elevii sunt mai săraci decât pensionarii de ce nu beneficiază și ei de gratuitate pe mijloacele de transport ale RATB.

Acesta a fost băgat în seamă, dar numai la nivel declarativ, pentru că apoi s-a revenit repede cu ochii către electorat. Cum e și cazul știrii potrivit căreia s-au identificat  11 amplasamente potențiale pentru construcția a 12.000 de locuințe sociale și pentru tineri.

Sigur că, dacă e să analizăm în detaliu această speță, acum  ar fi momentul să se achiziționeze imobile de către primărie, nu cum s-a văzut pe vremea lui Videanu, când prețurile se găseau la maximum.Și din câte în amintesc am și făcut o analiză în care menționam că soluția să nu se prăbușească prețul imobilelor e să se traseze benchmark cu ajutorul unor astfel de cumpărări.

La mare distanță de la punerea pe piață a acelei idei ea se profilează, la fel  ca cea de a extinde impozitul forfetar, pe care am expus-o de atâtea ori încât m-am și plictisit. Cu precizarea că inițiativele sunt puse în practică fără să le fie menționată paternitatea de către cei cu pretenție de castă, care preiau ceea ce trece prin cap paria.

Din câte se vede, melcii sunt niște ființe rapide, față de cei cu veleități de clasă conducătoare, care implementează proiecte. Dar nu asupra acestui aspect aș vrea să mă concentrez, ci să atrag atenția că mai importante decât locuințele sociale ar fi fost niște blocuri de parcare, ca să se elibereze și prima bandă de pe marile artere, cea de lângă trotuar unde staționează mașinile, nu doar ultima pe unde merge tramvaiul, care-i nevoie să coboare în subteran şi să se numească metrou. Soluția nu e să fie amendați oamenii şi să le fie ridicate mașinile parcate neregulamentar, ci cu banii deja luați să se construiască blocuri pentru maşini sau parcări subterane.

Iar pasajele sunt o necesitate de prim rang într-un oraș cu ambiții europene, dar care are două treceri de cale ferată, pe unde merg trenuri ce transportă mai puțini oameni decât mașinile ce stau la barieră. Astfel de construcții urbanistice ar permite să se circule pe străzi continuu. Nu drumurile să rămână neutilizate când automobilele așteaptă la semafor. Pentru că dacă reușești să te strecori cu bicicleta și să mergi mult mai rapid decât cu mașina cam pe orice distanță, înseamnă că traficul e hiper-reglementat.

Și ca să nu mai fie aşa, nu rămâne decât să se facă metrou și pasaje cu bani europeni. La un moment dat era atât de multă barbarie încât pe străzi circulau, în mod regulat, și camioane. Au rămas doar mașinile de gunoi, care însă nu-l ridică noaptea, ci în apropierea orelor de vârf.

Dar apropo de biciclete. Probabil că pe primărie nu ar costa-o mai mult de un million de euro ca să se circule mai ușor, cu ajutorul mijloacele de transport pe două roți. Această soluție ar fi, de departe, mai ieftină decât cea cu metroul. Iar după ce utilizatorii vor ajunge la concluzia că proiectul e viabil, ar trebui să aibă posibilitatea să-și cumpere bicicletele.

Iată o temă de dezbatere ce pornește și de la altceva decât de la a discuta de transportul comun gratuit pentru pensionari, și care ar putea să aibă o eficacitate mai mare în ceea ce privește fluidizarea traficului. 


Energy Report

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.
  • No comments found

The Best United Kingdom Bookmaker lbetting.co.uk Ladbrokes website review