Au trecut aproape 8 ani de când în Drumul Taberei a apărut afișul: „În 3 ani, aici VA FI stația TA de metrou. În 3 ani de aici vei face 7 minute până în centru”
În același timp, hingherii ridică mașinile celor care puteau să utilizeze stația de metrou Cișmigiu, de pildă, și să-și lase autoturismul acasă.
De asemenea, traficul e din ce în ce mai reglementat, e îngrădit tramvaiul cu garduri, în loc să fie înlocuit cu metroul, ca la Paris sau Londra, și nu se pune problema și a unor locuri de parcare supraetajate, la fel cum locuiesc în blocuri cu multe etaje proprietarii mașinilor. Construirea unor pasaje este o inițiativă lăudabilă, dar există temerea că edificarea lor poate să dureze cât metroul din Drumul Taberei, Podul Basarab sau pasajele din Băneasa și Berceni. În condițiile în care la ditamai Pasajul Mărășești a durat sub un an pe timpul lui Ceaușescu, când suportul tehnologic și logistic era inferior!
Aș putea să discut din nou de camioanele de gunoi cu care se întâlnesc încă cei ce se grăbesc la lucru la orele de vârf, ce ar trebui să lucreze exclusiv noaptea ca în celelalte capitale europene, dar mai bine am observa că sunt penalizați cei ce își strecoară mașinile pe unde pot. Adică, lucrările edilitare reduc numeric spațiile de parcare, insă polițiștii locali nu țin cont de asta și dau militărește amenzi. Chiar dacă șoferii au oferit bani publici, fără să primească bunuri publice în schimb! Acum li se iau alți bani cu amenzi, pentru că parchează neregulamentar, deși au plătit ca să nu se confrunte cu o astfel de situație!
Există legi în baza cărora acționează autoritățile, dar ele nu conțin și norma morală, fiindcă fac abstracție de principiilor etice. Ba mai mult, ridicarea unei mașini de către higher atentează la dreptul constituțional de proprietate. Sper ca cineva să sesizeze Curtea și în privința asta și în ceea ce privește condiționarea eliberării certificatelor ce permit transferul proprietății de plata amenzilor. Ambele măsuri atentează la proprietatea privată!
În fine, în context merită să reamintesc o știre de la Antena 3 - din 5 noiembrie 2011 - care m-a umplut de entuziasm la vremea respectivă: “Şoferi, aveţi o nouă provocare în traficul bucureştean. Au început lucrările la linia de metrou care leagă Drumul Taberei de centrul Capitalei. De duminică, traficul de pe traseul şantierului se deviază pentru cel puţin un an, așa că e indicat să alegeţi rute alternative sau să vă înarmaţi cu răbdare. După ce se deviază circulaţia, lucrările încep în forţă. Deja, unii bucureşteni s-au revoltat. Şantierul le blochează locurile de parcare. Noua linie de metrou va putea fi folosită peste 4 ani”.
La acel moment știu că am făcut și un calcul, dacă între 1975 și 1989 s-au construit 60 km de metrou, într-un ritm de 4,3 km pe an, lucrarea de 6 km începută în 2011 ar fi trebuit să fie gata pe la jumătatea lui 2013.
Suntem însă la sfârșit de 2019 și în loc să li se ceară scuze celor ce nu pot folosi metroul, li se “arestează” mașinile!
Cele mai vizionate
Ultimele
-
"Da’ dobanda, cat e dobanda? Dincolo era mai ieftin!"
(Stiri) 9 Oct 2014 -
Americanii rezolvă, europenii caută vinovați de serviciu
(Analize) 18 May 2016 -
Antipesedismul de paradă a creat falşi politicieni de dreapta
(Opinii) 19 Dec 2016 -
Banca centrală trebuie să prevină riscul european al dării în plată, cu ajutorul instanţelor internaţionale
(Opinii) 2 May 2016 -
Ce reprezinta si cum se calculeaza PIB-ul?
(Stiri) 6 Sep 2014
Leave your comments
Login to post a comment
Post comment as a guest