Preşedintele ceh Vaclav Klaus obişnuia să spună: Cu cât este mai săracă societatea, cu atât mai brutal se va comporta față de natură, cu cât este mai bogată, cu atât e valabilă tendința inversă.
Iată motivul pentru care românii îşi cumpără maşini vechi. Şi mai mult decât atât, din cauza sărăciei emigrează. Fug de pe fiefurile baronilor în Occident, dar şi în capitalistul Bucureşti, cu tot cu maşinile lor de societate pauperă.
Dar, pentru asta nu este, ca de obicei, nimeni responsabil, ci se încearcă să se rezolve problema invaziei „prin efectul legii”, cam cum s-a soluţionat chestiunea cutremurului prin intermediul unei asigurări obligatorii, indiferent dacă ai sau nu şi una „liber consimţită”.
Rezultatul dorit ar fi acela ca în Capitală să circule doar maşini „de statut”, adică la fel ca în Evul Mediu când baronii erau recunoscuţi după hainele lor şi acum vor avea după ce, iar privilegiile de a nu fi deranjaţi de hârburi pe şosele vor fi oferite exact ca atunci, independent de calităţile, talentele, caracterul sau morala lor. Ba mai mult, Bucureştiul nu va mai beneficia de alt tratament decât acela pe care nobilimea îl aplică iobagilor din provincie. Cel puţin cam aşa ar arăta declaraţiile, cine nu e în stare să-şi ia maşină de statut să folosească transportul public în comun, ceea ce ar sugera că mersul cu maşina privată nu mai e un drept, ci un privilegiu, cum se observa în societăţile precapitaliste.
Stăteam şi mă gândeam că atunci când a apărut Volkswagen, automobilul popular, regimul socialist a dorit să şi-l poată permite orice cetăţean, nu să fie un privilegiu pentru persoanele „cu statut”. Se pare însă că ele îşi conservă drepturile fără să răspundă pentru eşecul de a nu putea trece România la capitalism şi reîntoarcerea ei, atenţie!, nu la socialism, ci la feudalism, cu sărăcia de rigoare, văzută la nivelul şerbilor. De altfel accizele pe mediu nici măcar nu sunt noi, birul medieval se numea fumărit!
Să lăsăm totuşi deoparte „motivele” feudale, ca să ascultăm de propaganda televizată care ne îndeamnă să mergem cu metroul ca la Londra şi Viena. Din păcate, cei din Drumul Taberei nu pot deveni nepoluanţi, fiindcă deşi a trecut ultima strigare, sfârşitul anului 2019, tot nu pot circula cu metroul. Nici aceia din Pantelimon, Colentina, Rahova, Ferentari sau Giuleşti. Şi sigur că nici pentru această speţă nu există responsabili, ci doar efectul legii. Ce dacă normei legale îi lipseşte norma morală, deoarece face abstracție de la principiile etice?
Cele mai vizionate
Ultimele
-
"Da’ dobanda, cat e dobanda? Dincolo era mai ieftin!"
(Stiri) 9 Oct 2014 -
Americanii rezolvă, europenii caută vinovați de serviciu
(Analize) 18 May 2016 -
Antipesedismul de paradă a creat falşi politicieni de dreapta
(Opinii) 19 Dec 2016 -
Banca centrală trebuie să prevină riscul european al dării în plată, cu ajutorul instanţelor internaţionale
(Opinii) 2 May 2016 -
Ce reprezinta si cum se calculeaza PIB-ul?
(Stiri) 6 Sep 2014
Leave your comments
Login to post a comment
Post comment as a guest