Tarifele pentru parcare în centrul Capitalei ar putea crește. Astfel s-ar putea reduce numărul maşinilor din trafic. „Cei care vor să vină în centru, în special cu mașini poluante, să se gândească de două ori dacă drumul este necesar, sau să apeleze la metrou sau autobuz”, li se spune bucureștenilor, cu am ar fi cei din Drumul Taberei.
Din păcate însă, locuitorii cartierului Drumul Taberei nu-și pot lăsa mașinile acasă și să coboare la stațiile de metrou din centru - Hașdeu și Cișmigiu - pentru a nu plăti tarife de parcare mai mari sau să evite achitarea - în martie - a taxei de poluare. Asta fiindcă magistrala lor de metrou va fi gata abia în iunie, deși au primit asigurări ferme că va fi inaugurată la sfârșitul anului 2019. Cum poți să penalizezi ceva înainte de a oferi bunul public promis?
Apropo de parcări, când primarul general Sorin Oprescu a inaugurat parcarea de la Universitate - în noiembrie 2012 - i-a avertizat pe șoferii că dacă vor mai parca ilegal vor avea probleme, iar tabloidele au titrat: Află cât e tariful? Am dat click și am văzut că era 2,5 lei/oră.
Acum, parcarea costă 5,6 sau 100 lei/oră și chiar statul e cel care a dat startul la inflație și în acest domeniu ca și la majorarea salariilor, unde s-a început cu administrația locală, pentru ca în lipsa unor sporuri de productivitate adecvate să se vorbească de o spirală prețuri - salarii. Cu inflație, statul a încercat să câștige mai mult din impozite. Între timp s-a depășit această etapă și se taxează înainte de a fi oferite bunuri publice. Măcar Oprescu a sugerat că recurge la amenzi și interdicții după ce pune la dispoziție un bun în parteneriat public privat!
Și pentru că nu era suficient că tarifele de parcarea au crescut cu 100%, 200%, 400%, urmează noi scumpiri la parcările din centru. Sunt curios, la fel ca la taxa de poluare și de proprietate, ce corespondență va exista între venituri și cheltuieli.
Sper că banii pentru poluare, proprietate și parcări nu vor fi “deturnați” pe retrocedări.
Bucureștiul are deja un mediu de afaceri mai prost decât Praga, Bratislava sau Cracovia, după cum arată o serie de studii, iar dacă inflația parcărilor și accizele locale vor avea singurul scop de a mai împușca niște bani, nu de a corecta o defecțiune, atunci mediul economic va deveni mai poluat decât cel natural.
Ca să rezum, poluarea e legată de faptul că e inadecvată infrastructura, că, vreme de 30 de ani, nu a existat un plan care să permită, atunci când orașul se dezvoltă într-o anumită direcție, ca drumurile și utilitățile să țină pasul cu asta. Și cei care s-au instalat în zonele care s-au dezvoltat au plătit și plătesc impozite. Deci banii s-au luat, dar infrastructura “antipoluantă” lipsește. Acum ce facem, mai venim și-i mai luăm o dată cu alte taxe ca să zăpăcim de tot mediul de business?
Cele mai vizionate
Ultimele
-
"Da’ dobanda, cat e dobanda? Dincolo era mai ieftin!"
(Stiri) 9 Oct 2014 -
Americanii rezolvă, europenii caută vinovați de serviciu
(Analize) 18 May 2016 -
Antipesedismul de paradă a creat falşi politicieni de dreapta
(Opinii) 19 Dec 2016 -
Banca centrală trebuie să prevină riscul european al dării în plată, cu ajutorul instanţelor internaţionale
(Opinii) 2 May 2016 -
Ce reprezinta si cum se calculeaza PIB-ul?
(Stiri) 6 Sep 2014
Leave your comments
Login to post a comment
Post comment as a guest