Aş vrea să reiau o temă recentă. Parafrazând filmul „Sînt o babă comunistă”, să zicem că sunt un moș nenorocit, fost securist, care stau în centrul Bucureștiului, în zona de protecție împotriva poluării și am o Dacie 1300 cu care merg o dată pe lună, vinerea. Mașina are drept de circulație, a fost înmatriculată, ITP şi RCA valabile, taxă locală de proprietate plătită la zi. Dacă e să fie introduse noile norme de poluare, chiar dacă am drept de circulație permis de legislația rutieră națională, reglementările locale îmi restrâng libertatea. Nu pot scoate autoturismul cu număr de Bucureşti din curte.Și atunci singura soluție ca să mă mișc, ca pensionar, cu pensie specială, îmi rămâne să o fac gratuit, cu mijloacele de transport în comun de suprafață, alături de ceilalți vârstnici ce beneficiază de această măsură socială. Ceea ce mă determină să repet ce am zis mai de mult, că spațiul personal a devenit o enclavă suspectăși tolerată în interiorul spațiului public.
O arată inclusiv gardurile ce împrejmuiesc tramvaiul pe Șoseau Ștefan cel Mare din Capitală, chit că e o prostie să pui tramvai peste metrou, după cum s-a exprimat fostul ministru al Transporturilor Miron Mitrea, iar „vecinii” de pe respectiva arteră au fiscalitate diferită, în funcție de sectorul din care fac parte.
Dar dacă tot am adus în discuție tramvaiul îngropat numit metrou, poate că ar fi bine să ne aducem aminte că au trecut aproape 8 ani de când în Drumul Taberei a apărut afișul: „În 3 ani, aici VA FI stația TA de metrou. În 3 ani de aici vei face 7 minute până în centru”.
Cei care poluează cu mașinile lor venind de acolo în centru puteau să utilizeze stația de metrou Cișmigiu, de pildă, și să-și lase automobilul acasă. Asta vădește că e moral mai întâi să oferi bunuri publice și apoi să-i penalizezi pe aceia care poluează!
La fel fac și polițiștii locali, care nu țin cont că bucureștenii au plătit o dată ca să le fie oferite spații de parcare și acum le iau încă o tură banii cu amenzi. Bani care nu se știe, dacă vor fi alocați punctual pentru problematica zonei de unde sunt extrase resursele. Fiindcă principiul este foarte clar, oferi bani publici sub orice formă, taxe, amenzi, vignete, trebuie să primești bunuri publice în schimb. De pildă, dacă iei taxă de poluare, e nevoie de măsuri pentru purificarea aerului, nu de construcţia de piste de biciclete, pentru că maşinile ce produc noxe e posibil să continue să meargă şi după ce proprietarii lor achită impunerile.
În fine, am putea vorbi din nou de camioanele de gunoi cu care se întâlnesc cei ce se grăbesc la lucru la orele de vârf, ce ar trebui să ridice deşeurile menajere exclusiv noaptea, ca în celelalte capitale europene, dacă tot impunem norme de poluare de “inspirație” comunitară, și de necesitatea, dacă bucureștenii stau supraetajat, ca și mașinile lor să fie urcate în blocuri de parcare, însă nu mai vreau să intru în aceste detalii.
Mai bine atrag iarăși atenția că autoritățile acționează în baza unor legi ce nu conțin și norma morală, fiindcă fac abstracție de principiilor etice. Iată un motiv pentru a întreba, din nou, și din nou: Ce bunuri publice sunt oferite de primărie în contul achitării taxei pe proprietate?
Recapitulăm. În locul unui plan care să organizeze mai bine oraşul, se deschide cutia cu interdicţii. Poliţiştii locali din intersecţii şi reglementările ţin loc de parcări, metrou, pasaje, drumuri mai late, până când o autoritate vine şi, nici mai mult, nici mai puţin, îţi spune cu ce fel de maşină să circuli. La fel e gestionată întreaga Românie, e controlată cererea agregată. Adică, oamenii trebuie să se abţină de la a consuma, in extenso de la a face lucruri, pentru că de banii plătiţi deja cei care i-au încasat nu sunt în măsuri să vină cu oferta la nivelul cererii. Şi atunci nu trebuie responsabilizaţi cei care nu-s în măsură să managerizeze, ci să se abţină oamenii să le mai facă greutăţi, să se adapteze la maniera actuală de organizare, proastă, aşa cum e ea implementată de dumnezeul desemnat. E ca la PIB/locuitor care se majorează când e atras mai mult capital şi pus la lucru de către pieţe, dar şi când scade numărul locuitorilor.
Și ca s-o zicem mai pe şleau, banii nu sunt doar alocaţi în alte direcţii decât pentru ceea ce au fost încasaţi, ci cu ei se asigură sinecuri ce depăşesc adesea mandatele de edil primite. Oare din acest motiv nu se strânge gunoiul noaptea sau se primesc bani pentru deszăpeziri după ce n-au fost făcute?
Cele mai vizionate
Ultimele
-
"Da’ dobanda, cat e dobanda? Dincolo era mai ieftin!"
(Stiri) 9 Oct 2014 -
Americanii rezolvă, europenii caută vinovați de serviciu
(Analize) 18 May 2016 -
Antipesedismul de paradă a creat falşi politicieni de dreapta
(Opinii) 19 Dec 2016 -
Banca centrală trebuie să prevină riscul european al dării în plată, cu ajutorul instanţelor internaţionale
(Opinii) 2 May 2016 -
Ce reprezinta si cum se calculeaza PIB-ul?
(Stiri) 6 Sep 2014
Leave your comments
Login to post a comment
Post comment as a guest